A blog témája

Elsősorban kutatásmódszertannal foglalkozom ezen a blogon, téma szerint írás: vázlat, jegyzetek felhasználása, első verzió; nyitás – átmenetek, zárás.

Emellett a szakdolgozatom körüli anyaggyűjtéssel  is, témaként az Ainuk és medvekultuszokat választottam.  Bővebben: párhuzamot vonnék, összehasonlítanám az ainuk medvekultuszát egyéb, főleg nomád népek medvekultuszával. Kitekintve magára az ainu nép eredetére, szokásaira, s a medvekultusz eltérő változásaira az anyakontinensen (Ázsiában) és a Japán szigeten.

120706_ainu_blog

2 responses to “A blog témája”

  1. zakuchan hozzászólása :

    Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyire vannak forrásaid a témáról? Mert volt már olyan hallgató, aki hasonló témát választott és végül még sem arról írt, a hiteles források hiánya miatt.

    • alyawen hozzászólása :

      A témában tényleg nincs sok forrás, viszont nekem annyiból könnyebb a dolgom, hogy nem konkrétan az ainukról akarok írni, hanem összehasonlítást. Mivel régészetet tanultam, nagyjából képben vagyok a régi nomád népekkel – első sorban velük foglalkoznék. Történeti és nem jelenkori áttekintést céloztam meg.

Hozzászólás